pátek 2. srpna 2013

Cesta kolem světa aneb přečteno za červenec

Tak nám červenec skončil a tudíž vám přináším přehled toho, co jsem za celý měsíc přečetla a že jsem se tentokrát činila.

Celkem přečteno 3851 stran

Jay Lake - Srdce světa
Všude jsou tak negativní názory na tuto knihu a já upřímně nechápu proč. Příběh o chlapci, který se vydává napříč světem, aby ho zachránil, aby znovu natáhl hodiny, které začaly zpomalovat. Svět jaký známe my tady totiž není, celé náboženství, myšlení, prakticky vše je tady vystavěno na hodinách a hodinářství. Navíc je svět rozdělen zdí na dvě poloviny a srdce světa podle všeho leží v té divočejší polovině.
Mě se příběh moc líbil, nejvíc mě bavily scény na vzducholodi. A netradiční konec mě taky nadchnul. Všude píšou, že je příběh samá vata, tak si říkám, jestli jsem nakonec nečetla jinou knihu :D Každý si bude muset udělat vlastní názor nejspíš. Rozhodně se nenechte přesvědčit všeobecnou negativitou a knihu zkuste, třeba budete překvapení stejně jako já.

Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 60%

Leonie Swann - Garou aneb ovce znovu vyšetřují
Úžasná ovčí detektivka. Více zde v recenzi

Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz : 93%







Angie Sage - Syren (Příběhy Septimuse Heapa: Kniha Pátá)
Příběhy Septimuse Heapa jsou taková pohádková dobrodružství se spoustou kouzel, duchů, lektvarů, draků, mluvících krys a tak podobně.
Tento pátý díl je takový ostrovní. Septimus s Jennou a Cvočkem ztroskotají v bouři na záhadném souostroví. Velmi brzo zjistí, že ostrov skrývá nepříjemné tajemství.
Je to sice opravdu hrozně pohádkové a strašně milé, je to jak dělané pro děti, ale má to prostě něco, že se to musí líbit i dospělým. Já na tuhle sérii nedám dopustit a Syren byl znovu výborný díl. Navíc jak se to odehrává na tom ostrově, samá pláž, moře, tak se to krásně četlo teď v létě o prázdninách. Vřele každému doporučuji! Je jedno kolik vám je let.


Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih: 81% 

Sir Arthur Conan Doyle - Mazarinův drahokam, Upír v Sussexu (Dvojjazyčná vydání)
K Mazarinově drahokamu mám článek zde. A co se týče Upíra v Sussexu a jiné případy Sherlocka Holmese, tak ta nezklamala stejně jako ta první. Možná se mi líbila dokonce o trochu víc jak ta první. Všechny tři povídky stály za to. Sherlock se zase vyznamenal.
Jen v tom Upírovi byl trochu divně text, tak třikrát se mi stalo, že tam v českém překladu nějaká věta chyběla a nekorespondovala to tak dobře řádek na řádek vedle sebe jak v tom drahokamu. Ale tak ve výsledku to zas až tak nevadilo. Jinak se to četlo velmi dobře.


Mazarinův drahokam - Moje Hodnocení: 4/5
                                    Databazeknih.cz: 80%
Upír v Sussexu - Moje hodnocení: 5/5
                          Databazeknih.cz: 85%


Michael Scott - Vědma, Zaříkávač
Vědma a Zaříkávač patří do série Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela. Je to třetí a čtvrté pokračování. Co se týče Vědmy, byl to výborný díl. Byl velice napínavý, spousta bitev, nové mytologické postavy. Dost se to tam pohnulo. Zaříkávač byl spíš takový přechodový, odpočinkový díl. Naopak jsme se dozvěděli doplňující věci z minulosti. A konec připravil půdu pro ostatní díly, které budou určitě velice zajímavé. Tahle série opravdu stojí za to. 
Vědma - Moje hodnocení: 5/5
              Databazeknih.cz: 88%
Zaříkávač - Moje hodnocení: 4/5
                   Databazeknih.cz: 88%

Hana Schottová - Děti stepi
Další kniha vyprávění o Africe a jejich obyvatelích. Je tam spousta příběhů domorodých lidí a částečně se tam řeší téma misionářů a jestli skutečně Africe pomáhají nebo ne. Příběhy jsou hodně napínavé, některé i dosti drsné. Prostě další zajímavá kniha o Africe. Četla jsem jich už spoustu, ale v každé objevuji nové a nové informace. Je to už druhá kniha, první byla Máma Masajů, ale knihy na sebe téměř nijak nenavazují. Opět se zde objevuje Sister Angelica, ale je tady spíš víc příběhů o afričanech, Sister tam tentokrát až tak moc nefiguruje. Kniha je doplněná fotkami.



Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 73%

Michael Morpurgo - Válečný kůň
Příběh z pohledu koně na válku. Je to nádherný příběh. A ti, kdo v dětství milovali Černého hřebce, si ho musí zamilovat určitě. Recenze zde.

Moje hodnocení: 5/5
Databazeknih.cz: 94%






Julián Sánchez - Starožitník
Na obálce píšou, že je kniha ve stylu Dana Browna. Možná hezký tah, aby lidé kupovali, ale vedle Dana Browna to ani nestálo. Kniha mě téměř nebavila, celé se to spíše podobalo románu, kde hlavní hrdina namísto pátrání a luštění starého rukopisu, řeší svoji bývalou ženu a současnou milenku. Jediné opravdu zajímavé byla část, kde je přímo zápis rukopisu a sem tam nějaké to pátrání. Všechno je tam ale hrozně předvídatelné. Prostě nuda. Je to škoda, protože to téma bylo zajímavé. Kdyby to opravdu bylo jak knihy Dana Browna, mohla to být bomba, takhle je to jen dost velký brak.


Moje hodnocení: 2/5
Databazeknih.cz: 66%

Terry Pratchett - Pravda, Zloděj času

Co bych tak mohla napsat k zeměploše. Snad jedině - BOMBA! Já tuhle sérii prostě miluju. Pratchett je génius. Opět jsem se moc pobavila a nasmála. Neskutečné co on dovede vymyslet. Pravda je o tom jak v Ankhu vzniknou první noviny a upír Otto a ikonograf, no to nemělo chybu :D A zloděj času je o tom, jak má nastat něco na styl konec světa a Smrť pošle Zuzanu, ať to vyřeší a tak poznává mnichy historie. Lutze je povedenej mnich :D A ti auditoři, já z nich nemohla, jak se snažili pochopit lidi a jejich chování. Pane Pratchette, opět jednou se klaním!

Pravda - Moje hodnocení: 5/5
              Databazeknih.cz: 92%
Zloděj času - Moje hodnocení: 5/5
                     Databazeknih.cz: 89%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!